KORONAINFO – HIMOKSEN RINTEET JA RINNEPALVELUT

Tämä sivusto sisältää päivittyvää tietoa – päivitetty 6.11.2020

Asiakkaiden ja työntekijöiden terveys ja turvallisuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Vallitsevan koronavirustilanteen johdosta olemme syksyn mittaan käyneet läpi rinne- ja oheispalveluitamme, ja tulemme tekemään niihin tarvittavia muutoksia mahdollisimman turvallisen asioinnin ja työnteon mahdollistamiseksi.

Asiointipisteissä ja ravintoloissa käytämme mahdollisuuksien mukaan pleksiä henkilökunnan ja asiakkaiden välissä. Lisäksi henkilökuntamme käyttää sisätiloissa kasvomaskia tai –visiiriä.

Palvelurakennusten ovenkahvat, wc-tilat, ravintoloiden pöydät ja tuolit sekä maksupäätteet on käsitelty valon vaikutuksesta desifioituvalla Nanoksi-pinnoitteella.

Noudatamme kaikessa toiminnassamme sekä viranomaisten että Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen (SHKY) antamia ohjeita ja suosituksia.

Päivittäin myytävien hissi- ja aluelippujen määrää voidaan lauantaisin ja loma-aikoina tarvittaessa rajoittaa.

Lipunmyynti

Lähes kaikki hissilippumme ovat saatavilla nettikaupassa, jossa maksuvälineiksi käyvät verkkopankki, yleisimmät pankki- ja luottokortit sekä joustoluotto. Mikäli sinulla jo on Axess-sirukortti, voit ladata haluamasi lipun kortille milloin tahansa ennen saapumistasi. Mikäli sinulla ei vielä ole Axess-sirukorttia, voit ostaa lipun ja sirukortin verkkokaupasta, ja noutaa ne länsirinteiden lipunmyynnin edessä sijaitsevasta pick-up boxista. Ostaessasi liput verkkokaupasta saat 5% alennusta normaalihintaisista hissi- ja aluelipuista (ei kausikorteista).

Axess sirukortteja voi kauden aikana ostaa myös Himos Centerin vastaanotosta.

Liikuntaseteleillä ja -sovelluksilla maksettavat liput tulee ostaa lippukassoilta.

Lippujen muutosehdot

Mikäli rinteitä ei koronatilanteesta johtuen avata lainkaan, jatketaan käyttämättömien kausi-, alue- ja yrityskorttien sekä päivä- ja tuntilippujen voimassaoloa ensisijaisesti seuraavalle kaudelle. Myös kaudelle 20/21 ostettujen lahjakorttien voimassaoloa jatketaan seuraavalle kaudelle.

Mikäli kausi keskeytyy hiihtokeskuksen toimesta tai viranomaisen määräyksestä, noudatamme SHKY:n ja kuluttaja-asiamiehen välisiä hiihtokeskuspalveluita koskevia sopimusehtoja.

Ravintolat – HimosBistro, HimosBuffet ja HimosCafé

HimosBistro, HimosBuffet ja HimosCafé palvelevat kauden alettua nykyisillä konsepteillaan. Ravintoloiden istumapaikoista on tällä hetkellä käytössä 75 %, jotta taukoa voi laskettelun lomassa viettää turvavälejä noudattaen. HimosBistron yhteyteen asennetaan joulukuun alussa lämmitettävä teltta, johon saadaan lisää istumapaikkoja.

HimosBistron linjastolla on erillinen ruokien noutopiste. Mikäli tilaamasi ateria ei ole valmiina ostohetkellä, saat mukaasi hakulaitteen, joka ilmoittaa milloin ateria on noudettavissa ja voit odotella aterian valmistumista myös ravintolan terassilla.

Kaikista rinneravintoloistamme voi ostaa ruokaa myös mukaan.

Ravintoloiden ottimia vaihdetaan usein ja sisäänkäyntien yhteydessä on saatavilla käsidesiautomaatit.

Koronatilanteen jatkuessa emme tulevalla kaudella järjestä ravintoloissamme afterski-tapahtumia.

Vuokraamo, Huolto ja Ski Shop

Asiointi länsirinteiden vuokraamossa muuttuu siten, että kulku vuokraamoon tapahtuu uudesta, vain vuokraamoasiakkaille tarkoitetusta ovesta. Jonotus vuokraamoon tapahtuu ulkona ja vuokraamon ovella oleva liikennevalo osoittaa, milloin seuraava seurue voi siirtyä palveltavaksi. Tietty määrä vuokravälineitä on viikonloppuisin ja loma-aikoina varattavissa myös ennakkoon. Ennakkoon varatut ja maksetut välineet noudetaan erillisestä kontista vuokraamon edestä. Vuokravälineet palautetaan erilliseen palautuspisteeseen.

Palautetut kypärät, sauvat ja monot desifioidaan aina käytön jälkeen. Laskettelulaseja ei toistaiseksi vuokrata.

Omalla sisäänkäynnillä varustetun SkiShopin kautta onnistuu tulevalla kaudella myös välinehuollossa asiointi ja säilytyslokeroiden vuokraus.  Shopissa on saatavilla käsidesiä ja esimerkiksi laskettelulasien ja –kypärien sovituskappaleet desifioidaan aina sovituksen jälkeen.

Hissit

Ankkurihississä matkustetaan kaksin vain, kun pari on samasta perheestä tai seurueesta.
4 hengen tuolihississä voidaan matkustaa perheen jäsenien tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa. Muuten ks. hississä voi matkustaa vain kaksi matkustajaa pitäen turvavälin toisiinsa.
2 hengen tuolihississä voidaan matkustaa vain yksin tai perheen jäsenien tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa.

Henkilökuntamme avustaa tarvittaessa kapulan/ankkurin antamisessa ja hissiin pääsyssä, muuten henkilökunta pyrkii pitämään turvavälit.

Yleiset ohjeet asiakkaille

Tule rinteeseen vain terveenä.
Muista käsi- ja yskimishygienia.

Laita käytetyt nenäliinat ja kertakäyttöiset suojamaskit roskikseen.
Osta lippusi etukäteen verkkokaupasta jos mahdollista.
Käytä etämaksua aina kun mahdollista.
Huolehdi turvaväleistä. Jos et pysty pitämään riittävää etäisyyttä, käytä suojamaskia.
Lataa puhelimeesi Koronavilkku-sovellus.

Toimi vastuullisesti, noudata rinnesääntöjä sekä henkilökunnan antamia ohjeita.

Ajankohtaista tietoa koronasta löydät täältä:

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen koronavirussivusto
Koronavirustiedotteet matkailijoille