KORONAINFO – HIMOKSEN RINTEET JA RINNEPALVELUT

Tämä sivusto sisältää päivittyvää tietoa – päivitetty 9.9.2021

TURVALLINEN ASIOINTI HIMOKSEN RINTEILLÄ

Asiakkaiden ja työntekijöiden terveys sekä turvallisuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Vallitsevan koronavirustilanteen johdosta valmistelemme talven 21-22 rinne- ja oheispalveluitamme siten, että mahdollisimman turvallinen asiointi Himoksen rinteillä on mahdollista.

Asiointipisteissä ja ravintoloissa käytämme mahdollisuuksien mukaan pleksiä henkilökunnan ja asiakkaiden välissä. Lisäksi henkilökuntamme käyttää sisä- ja ulkotiloissa liikkuessaan kasvomaskia tai –visiiriä silloin kun turvavälejä ei voida noudattaa.

Palvelurakennusten ovenkahvat, kaiteet, wc-tilat, ravintoloiden pöydät ja tuolit sekä maksupäätteet on käsitelty valon vaikutuksesta desinfioituvalla Nanoksi-pinnoitteella syksyllä 2020.

Noudatamme kaikessa toiminnassamme sekä viranomaisten että Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen (SHKY) antamia ohjeita ja suosituksia.

Lipunmyynti

Lähes kaikki hissilippumme ovat saatavilla nettikaupassa, jossa maksuvälineiksi käyvät verkkopankki, yleisimmät pankki- ja luottokortit sekä joustoluotto. Mikäli sinulla jo on Axess-sirukortti, voit ladata haluamasi lipun kortille milloin tahansa ennen saapumistasi. Mikäli sinulla ei vielä ole Axess-sirukorttia, voit ostaa lipun ja sirukortin verkkokaupasta, ja noutaa ne länsirinteiden lipunmyynnin edessä sijaitsevasta pick-up boxista länsirinteiden aukioloaikoina. Ostaessasi liput verkkokaupasta saat 5% alennusta normaalihintaisista hissi- ja aluelipuista (ei kausikorteista).

Axess sirukortteja voi laskettelukauden aikana ostaa myös Himos Centerin vastaanotosta.

Liikuntaseteleillä ja -sovelluksilla maksettavat liput tulee ostaa lippukassoilta.

Päivittäin myytävien hissi- ja aluelippujen määrää voidaan tarvittaessa rajoittaa.

Lippujen muutosehdot

Mikäli rinteitä ei koronatilanteesta johtuen avata lainkaan, jatketaan käyttämättömien kausi-, alue- ja yrityskorttien sekä päivä- ja tuntilippujen voimassaoloa ensisijaisesti seuraavalle kaudelle. Myös kaudelle 21/22 ostettujen lahjakorttien voimassaoloa jatketaan seuraavalle kaudelle.

Mikäli laskettelukausi keskeytyy hiihtokeskuksen toimesta tai viranomaisen määräyksestä, noudatamme SHKY:n ja kuluttaja-asiamiehen välisiä hiihtokeskuspalveluita koskevia sopimusehtoja.

Ravintolat – HimosBistro, HimosBuffet ja HimosCafé

HimosBistro, HimosBuffet ja HimosCafé palvelevat kauden alettua nykyisillä konsepteillaan. Ravintolapalvelut toteutetaan viranomaisten ohjeiden mukaisesti.

HimosBistron linjastolla on erillinen ruokien noutopiste. Mikäli tilaamasi ateria ei ole valmiina ostohetkellä, saat mukaasi hakulaitteen, joka ilmoittaa milloin ateria on noudettavissa ja voit odotella aterian valmistumista myös ravintolan terassilla.

Kaikista rinneravintoloistamme voi ostaa ruokaa myös mukaan.

Ravintoloiden ottimia vaihdetaan usein ja sisäänkäyntien yhteydessä on saatavilla käsidesiautomaatit sekä maskeja.

Nuotiopaikoilla ja laavuilla on pöytä- ja tuolirymiä, joilla voi laskupäivän lomassa viettää taukoa ja nauttia omia eväitä.

Vuokraamo, Huolto ja Ski Shop

Asiointi länsirinteiden vuokraamossa tapahtuu yhdensuuntaista liikennettä noudattaen. Vuokraamon sisäänkäynti on Bistron metalliportaiden takana. Asiointivuoroa vuokraamoon odotetaan ulkona ja vuokraamon ovella oleva liikennevalo osoittaa, milloin seuraava seurue voi siirtyä palveltavaksi. Vuokraamon, huollon ja Ski Shopin asiakkaille on jaossa maskeja. Tietty määrä vuokravälineitä on sesonkiaikoina varattavissa myös ennakkoon. Ennakkoon varatut ja maksetut välineet noudetaan erillisestä noutopisteestä, Test Centerin yhteydestä. Vuokravälineet palautetaan vuokraamon aulan kautta palautuspisteeseen.

Palautetut kypärät, sauvat ja monot desifioidaan aina käytön jälkeen. Laskettelulaseja ja vaatteita ei toistaiseksi vuokrata.

Omalla sisäänkäynnillä varustetun SkiShopin kautta onnistuu tulevalla kaudella myös välinehuollossa asiointi ja säilytyslokeroiden vuokraus.  Shopissa on saatavilla käsidesiä ja esimerkiksi laskettelulasien ja –kypärien sovituskappaleet desifioidaan aina sovituksen jälkeen.

Hissit

Ankkurihississä matkustetaan kaksin vain, kun pari on samasta perheestä tai seurueesta.


4 hengen tuolihississä voidaan matkustaa perheenjäsenten tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa. Muuten hississä voi matkustaa vain kaksi matkustajaa käyttäen maskia ja pitäen turvavälin toisiinsa.


2 hengen tuolihississä voidaan matkustaa vain yksin tai perheenjäsenten tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa.

Henkilökuntamme avustaa tarvittaessa kapulan/ankkurin antamisessa ja hissiin pääsyssä, muuten henkilökunta pyrkii pitämään turvavälit.

Rinnetapahtumat

Rinneohjelmaa järjestetään kauden 21/22 aikana viranomaisten ohjeistusen mukaisesti.

Yleiset ohjeet asiakkaille

Tule rinteeseen vain terveenä.
Muista käsi- ja yskimishygienia.

Laita käytetyt nenäliinat ja kertakäyttöiset suojamaskit roskikseen.
Osta lippusi etukäteen verkkokaupasta jos mahdollista.
Käytä etämaksua aina kun mahdollista.
Huolehdi turvaväleistä. Jos et pysty pitämään riittävää etäisyyttä, käytä suojamaskia.
Lataa puhelimeesi Koronavilkku-sovellus.
Käytä maskia asioidessasi sisätiloissa.

Toimi vastuullisesti, noudata rinnesääntöjä sekä henkilökunnan antamia ohjeita.

Ajankohtaista tietoa koronasta löydät täältä:

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen koronavirussivusto
Koronavirustiedotteet matkailijoille